Kodujemy w szkole – elementy programowania w nauczaniu VI edycja

studium_logo

zaprasza do udziału w Ogólnopolskim Konkursie dla szkół, pod nazwą

Kodujemy w szkole – elementy programowania w nauczaniu VI edycja

Konkurs przeprowadzony zostanie w okresie od 1 lutego 2021 r. do 15 czerwca 2021 r. Szkoły, które wykonają zadania przewidziane regulaminem konkursu, otrzymają certyfikaty „Kodujemy w szkole – elementy programowania w nauczaniu” oraz zaświadczenia o ukończeniu kursu.

Regulamin konkursu:
  • Celem konkursu jest popularyzacja nauki programowania w szkołach oraz rozwijanie kompetencji informatycznych dzieci i młodzieży. Jest to również jeden z priorytetowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa. Szkoły przystępujące do konkursu przyjmą na siebie zadania, których wykonanie będzie oceniane przez jury punktowo, w skali od „1″ do „10″. Warunkiem otrzymania tytułu i dyplomu „Kodujemy w szkole – elementy programowania w nauczaniu” jest uzyskanie co najmniej 80% punktów za wykonanie 7 z 9 zadań. W skład jury wchodzą przedstawiciele organizatora konkursu.

Zadania konkursu: Kodujemy w szkole – elementy programowania w nauczaniu

  1. Nauka kodowania przez zabawę i ruch – zaproponowanie zabaw, wprowadzających do nauki programowania, bez użycia komputera. Ocena jury
    na podstawie sprawozdania, 3 scenariuszy zawierających naukę kodowania podczas zabawy przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
  2. Kodujemy na ekranie – wykorzystanie podczas zajęć dostępnych programów uczących programowania m.in. Scratch Junior, Scratch, Run Marco!, Kodable itp. Zapoznanie uczniów i wykorzystywanie tych programów podczas zajęć. Ocena na podstawie sprawozdania, opisów i wniosków z wykorzystania programu do nauki programowania, zdjęć, filmów, prezentacji prac plastycznych przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
  3. Odwrócona lekcja – umożliwienie uczniom poprowadzenia lekcji i prezentacji ulubionych, ciekawych stron internetowych – nie tylko rozrywkowych, ale i edukacyjnych, które warto polecić i zachęcić innych uczniów do korzystania z nich. Ocena na podstawie sprawozdania, zdjęć, filmów, prac plastycznych przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
  4. Zagrożenia występujące w cyberprzestrzeni jak się chronić i bezpiecznie korzystać z Internetu? – Przeprowadzenie prelekcji przez np. nauczyciela informatyki, pedagoga lub spotkanie z przedstawicielami Policji z Wydziału do walki
    z Cyberprzestępczością, Wydziału do spraw nieletnich. Ocena na podstawie sprawozdania, zdjęć, prac plastycznych, filmów przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
  5. Bądź bezpieczny w Internecie – Wykonanie plakatu z zasadami bezpiecznego korzystania z Internetu. Ocena na podstawie sprawozdania, najciekawszych prac wg wyboru szkoły, prezentacja plakatu w formie zdjęcia przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
  6. Multimedialna klasa – wykorzystanie multimediów (np. tablicy interaktywnej, komputera, rzutnika itp.) do przeprowadzenia ciekawej lekcji, zajęć dodatkowych. Ocena na podstawie sprawozdania przykładowych 3 scenariuszy zawierających opis wykorzystanych multimediów przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
  7. Internet źródłem wiedzy i rozrywki – zorganizowanie zawodów, rozgrywek szkolnych w grach edukacyjnych, logicznego myślenia itp. wykorzystując komputery, tablety, Internet. Ocena na podstawie sprawozdania, wyników, zdjęć, prac plastycznych przesłanych do jury konkursu poprzez stronę internetową.
  8. Zorganizowanie konkursu na przygotowanie opowiadań, wierszy, prac plastycznych pt. „Multimedialna szkoła – szkoła moich marzeń” – wyposażona w multimedia i nowe technologie. Zasady konkursu, z dostosowaniem do grup wiekowych, opracowują szkoły uczestniczące w konkursie. Ocena na podstawie sprawozdania, 6 najciekawszych prac wg wyboru szkoły, zdjęć, filmów, prezentacji przesłanych przez szkoły do jury konkursu.
  9. Zgłaszanie swoich przedstawicieli do udziału w kursie „Kodujemy w szkole – elementy programowania w nauczaniu”, który w okresie od 01.02.2021 r. do 01.04.2021 r., przeprowadzi w formie e-learning Studium Prawa Europejskiego w Warszawie (zadanie obowiązkowe).

Termin zgłaszania udziału w konkursie upływa 1 lutego 2021 r.

  • Prace konkursowe zwieńczą zbiorcze informacje szkół o przebiegu prac konkursowych i uzyskanych efektach. Informację (na wzorze dostarczonym przez jury), opracowują wspólnie nauczyciele, dyrektorzy szkół, rady pedagogiczne oraz uczniowie.
  • Informacje o przedsięwzięciach w ramach konkursu, wraz z informacją o innych przedsięwzięciach podjętych przez szkołę należy przesyłać do jury przez stronę http://konkursy.spe.edu.pl sukcesywnie do dnia 15 czerwca 2021 r.
  • Adres jury konkursu Wolontariat w szkole: Al. Jerozolimskie 133/53, 02-304 Warszawa, e-mail: sekretariat@kodowaniewszkole.pl

Prawa autorskie do programów i materiałów szkoleniowych zastrzeżone!